Önümüzdeki yıldan Başkentin dokuz semtinde merkezi ısı veya doğalgaz hattı bulunan evlerde kömür- odun gibi katı yakıtların kullanımı yasaklanacak.
Sofya Belediye Başkanı Yardımcısı Nadejda Bobçeva: “Daha temiz hava için daha fazla konfor” başlıklı yuvarlak masa toplantısı açılışında bunu bildirdi ve bu yasağın Sofya’da 1660 haneyi kapsayacağını bildirdi. 2029 yılına kadar düşük zehirli gaz emisyonlarından arındırılmış bölgelerin bütün kenti kapsaması hedefleniyor.
1 Aralık’tan Şubat 2025’e kadar otomobil trafiği için de düşük emisyonlu alanlar belirlenecek.
“Za zemyata” Derneği Sofya’nın birçok noktasında nitrojen dioksitte sağlığa zararlı oranlar tespit etti. Bunlar yaşam alanları, konutlar, ofisler, iş hanları, şehir otobüs durakları, okullar gibi insanların yoğun bulunduğu noktalardır.
Yazar
Bunu paylaş:
- Facebook üzerinde paylaş (Yeni pencerede açılır) Facebook
- X'te paylaş (Yeni pencerede açılır) X
- LinkedIn'de paylaş (Yeni pencerede açılır) LinkedIn
- Threads'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Threads
- WhatsApp'ta paylaş (Yeni pencerede açılır) WhatsApp
- Pinterest'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Pinterest
- Telegram'da paylaş (Yeni pencerede açılır) Telegram

Bulgaristan Müslümanlarında Yeni Dönem: Makam Değil, Emanet
2026’ninYazına Girdik…Yolumuz Sonbahar
İnsanlığın Aradığı Şey Bir Kelime Değil, Bir Vicdandır
GÖRÜNMEYEN CEPHELERİN ÇAĞI
Yeni Dünyanın Sessiz Savaşı
Devletin Hafızası, Milletin Vicdanı: Karanlık Dosyalar Aydınlanmadan Türkiye Rahat Etmez
Baba Evin Direğidir, Milletin Hafızasıdır
BULTÜRK’TEN BABALAR GÜNÜ MESAJI
Bugün Bir Konferanstan Daha Fazlasını Dinledik: Geçmişi Hatırladık, Geleceği Düşündük